Značka BMW (Bayerische Motoren Werke AG) pochází z Mnichova, kde byla v roce 1916 také založena. Nejdříve začínala jako výrobce motorů do letadel, v té době se nejmenovalo BMW, ale Rapp Motorenwerke.
V důsledku konce první světové války si firma musela hledat jinou cestu, jak vydělávat, proto se zaměřila na to motorky a později, po tom co koupila výrobce motorových vozidel Dixi, začala vyrábět i auta. Po nástupu druhé světové války se firma k výrobě letadlových motorů opět vrátila a po jejím skončení se opět vrátila k výrobě vozů. Dceřinou společností této značky je například i Rolls-Royce. Logo automobilové společnosti bylo vytvořeno po vzoru bavorské vlajky, která slazena do modrých a bílých barev. Jejich sloganem je „radost z jízdy“, na čemž asi hodně pravdy bude, když roční obrat této firmy je více jak deset miliard euro. Je to první z evropských automobilek, která si prosadila používání bezolovnatého benzínu, díky čemuž mohla představit na trh úplně nové automobily s katalyzátory. Firma se taky může pochlubit úspěchem v závodech formulí F1, po tom, co se spojila s týmem F1 Brabham, nechala do vozidla namontovat svůj motor o výkonu 75 koní. Tím společnost definitivně nasadila nejvyšší laťku a dodnes se jedná o nejsilnější motor, který v historii F1 závodil.
V roce 1992 se vozy značky BMW staly neoblíbenějšími z nabídky přepychových aut na světě. Koncem dvacátého století firma zakoupila společnost Rover Group, takže vozy jako Rover či MG(dnes už zaniklé) nebo Land Rover spadly pod ni. O rok později začala značka vyrábět své motory a dodávat pro letadlo McDonnell Douglas. Tak jako jsou dnes trendem auta poháněná elektrikou, BMW bylo o téměř padesát let rychlejší a svůj první vůz poháněný elektřinou představilo v roce 1972, kdy v Mnichově probíhala olympiáda. Auto dokázalo jednorázově ujet až třicet kilometrů. I přesto, že toho automobilka má hodně za sebou, stále toho má hodně před sebou a nezbývá nic než jí přát, aby nás stále uchvacovala svými auty – ať těmi starými nebo těmi nejnovějšími.