Dalo by se říci, že na první pohled se od předchozí verze vozu, nic zásadního nezměnilo. U značky Audi se nejedná o nevýhodu ale spíše výhodu. Protože předchůdce Audi A4 byl a je velmi kvalitní vůz, nepotřeboval zásadní změny, ale i přesto se v novém modelu setkáme s pár velmi zásadních vylepšeních.
Odlišnost od staršího modelu
· Částečně se změnila, již tak dokonalá, maska o kovové detaily a vylepšené hrany.
· V masce jsou vsazeny nové, velmi geometrické, ostře hranaté světlomety Audi Matrix LED, velmi typické pro tyto vozy.
· Rozměrově se vůz, v porovnání s předchůdcem, o něco málo zvětšil, ale jeho hmotnost naopak klesla o 120 kg.
· A v neposlední řadě je ve voze zabodovaná nová technika, která sice není na první pohled viditelná, ale velmi důležitá.
· Před řidičem je velký display, který nahrazuje klasické budíky s jednotlivými údaji o stavu jízdy a motoru. Na display lze také současně zobrazit navigační mapu.
Jízdní vlastnosti
· Ve voze je umístěn sedmistupňový automat.
· Motor velmi dobře akceleruje i při nízkých otáčkách.
· Při průjezdu zatáčkou je auto velmi stabilní, žádné náklony kabiny, řidič má pocit jistoty a to vše díky těžkému předku vozu, kde je umístěn motor.
· Těžší a stabilní předek vozu dává také stabilitu na zadní část vozu.
· Kvalitu jízdy také zajišťují, nově vyvinutí, pětiprvkové nápravy a řízení s elektromechanickým posilovačem.
Druhy motorů
· Automobilka pro novou Audi A4 Avant připravila tři benzinové motory s označením TFSI, čtyři naftové motory označené TDI a model motoru na zemní plyn G-TRON.
Vybavení za příplatek
· Jedinou nevýhodou tohoto vozu je ta skutečnost, že mnoho věcí v novém voze je za příplatek.
· Lze dokoupit například tří zónovou klimatizaci, tempomat, dynamické řízení, které mění převod v závislosti na momentální rychlosti auta a úhlu natočení volantu, podvozek s adaptivními tlumiči, u něhož může řidič zvolit mezi dvěma verzemi a to sportovní nebo komfortní.